niedziela, 15 grudnia 2013

Filcowe ozdoby, przepisy na babeczki marchewkowe i pierniki- czyli świąteczne inspiracje

Spędzam weekend bez mojego Lubego, wyjechał do rodzinnego domku, ale już jutro wraca. Zdążyłam się stęsknić, wiem, że to raptem 4 dni, ale okazuje się, że już za sobą tęsknimy. We wtorek mam ostatni egzamin, będzie w porządku, bardziej stresujący, bo ustny, ale doktor oświadczył, że wchodzimy tam z tróją na koncie i może być tylko lepiej. Zajęcia z mojego ostatniego semestru już skończyłam, także teraz tylko obrona. Ale najpierw mnóstwo wolnego.

Znalazłam już prezent dla Mamy, pewnie jutro rano zostanie wysłany. Co najśmieszniejsze- na pomysł wpadłam kilka minut po tym, jak podzieliłam się tu moimi książkowymi pomysłami na maminy prezent. Będzie to chorwackie wino, które mojej Mamie bardzo smakowało i szukała go w wielu sklepach (tak samo i ja), ale nigdzie nie można go znaleźć, na szczęście z pomocą przyszedł internet.

Dziś podzielę się z Wami pomysłami świątecznymi, które chcę wypróbować.

W tym roku, jak co drugi rok, Wigilia odbywa się w moim rodzinnym domu i poza moimi Rodzicami i Bratem będą na niej Rodzice mojej Mamy i jej Siostra. Dla Rodziców i Brata mam prezenty, jednak dla reszty już nie, w związku z tym wpadłam na pomysł, że każdy otrzyma ode mnie filcowe ozdoby. Jednak filc w empiku jest w gruncie rzeczy drogi i posegregowany w zestawy kolorystyczne. Musiałabym kupić co najmniej 3 zestawy po 7zł, dlatego poszukam w jakiejś pasmanterii. Oto inspiracje:

http://pieknoinspiracji.blogspot.com/2012/11/klasyczne-ozdoby-bozonarodzeniowe-z.html - zbiór różnych obrazkowych inspiracji filcowych

http://handmadekursytutoriale.blogspot.com/2013/11/bozonarodzeniowe-ozdoby-z-filcu-schematy.html - gotowe schematy do wydrukowania i wycięcia albo inspiracji

http://itssooeasy.blogspot.com/2013/12/diy-dekoracje-swiateczne-pierniki-z.html  -filcowe pierniczki, słodkie

Kolejna inspiracja, to babeczki marchewkowe, które wypróbowałam z okazji Mikołajek, zniknęły bardzo szybko, choć trochę pomyliłam ilości i musiałam kombinować z dodawaniem wody, co w efekcie skończyło się chyba troszkę zbyt wilgotnym środkiem. Mimo to polecam : )

http://www.makecookingeasier.pl/na-slodko/babeczki-marchewkowe-ze-snieznobiala-polewa/

Moim corocznym zadaniem bożonarodzeniowym jest pieczenie pierniczków. Nie lubię, zarówno ja jak i moja rodzinka, cienkich, twardych, jak kamień pierniczków (chociaż w moim przypadku nie tyczy się to takich cieniutkich korzennych kupnych ciastek w kształcie serca, lubię je), a zeszłoroczny przepis gdzieś mi się zapodział, dlatego przekopałam nieco internetu w poszukiwaniu odpowiedniego przepisu i oto jest!

http://lawendowydom.blogspot.com/2011/12/piernikowe-gwiazdki-mam-dla-was-kubki.html

W tym roku mam też w zapasie barwniki spożywcze z Wielkanocy, dlatego kolorowe lukry obowiązkowo pojawią się na moich pierniczkach. Prawdopodobnie upiekę też osobną partię dla Babci i Dziadka, możliwe, że zamiast filcowych ozdób, choć te pewnie też wykonam, tyle ze dla siebie : )

Co do pakowania prezentów- w blogosferze królują opakowania z szarego papieru i do tego kolorowe, świąteczne wstążki, najlepiej w biało-czerwoną kratę lub czerwone kropki. Kupuję to! Już dawno temu lubiłam pakować prezenty w szary papier i tak z koleżankami w liceum pakowałyśmy wzajemne prezenty urodzinowe. Uważam, że to bardzo estetyczny, prosty i delikatny sposób pakowania, a piękną wstążka będzie cudownie wyeksponowana na takim prezencie i "zrobi" całość. Planowałam zrobić też małe witrażyki-etykietki do prezentów, o takie jak tu, na końcu po lewej stronie http://ojkarola.blogspot.com/2013/12/pakujemy-prezenty-pomysy-na-kreatywnie.html

Mam dla Was przesympatyczną świateczną grafikę

Chcę jeszcze wspomnieć o ostatniej wizycie w domu, spędziłam wtedy przemiłą niedzielę, która zaczęła się od spędzenia przedpołudnia w aquaparku z Rodzicami (Tata na zjeżdżalni <3 do tego strefa saun, wspaniale), później pyszny obiad u Rodziców Mamy i na koniec, już w domu, Tata długo nie dał się namawiać na rozpalenie ognia w kominku, do tego gorąca herbata, kot, wspaniale!

2 komentarze:

  1. Fajny prezent dla mamy : ) Na pewno się ucieszy! Podoba mi się grafika, którą umieściłaś, a najbardziej make cookies NOT for Santa! Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
  2. koty ze zdjecia skradły moje serducho :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.