środa, 11 września 2013

Postcrossing #3

Nareszcie kolejna kartka dotarła do mnie! Tym razem od Darii z Ukrainy, która jak się okazało jest w tym samym wieku (fajna odmiana po tym, jak ostatnią kartkę wysłałam do 50-letniego farmera z USA : D Absolutnie nie mówię, że to coś niefajnego. Tak po prostu : ))

Kartka jest śliczna. Sami oceńcie!



Postcrossing, poza wymianą pocztówek, jest również okazją do ćwiczenia języka angielskiego. Coś trzeba zawsze napisać w pocztówce, a zazwyczaj używany jest tu język angielski ze względu na uniwersalność. Ja wiem, że można napisać banalne zdanie typu "Hi, my name is... I'm writing to you from... Happy postrossing and best regards". Ale szczerze mówiąc ja chciałabym przeczytać coś więcej od osoby, która wysyła mi kartkę, dlatego też sama staram się napisać kilka zdań. Czytam na profilu wylosowanej osoby, jakie lubi kartki i czy ma jakieś preferencje odnośnie treści (np. jakaś ciekawostka polityczna z kraju albo legenda dotycząca miejsca, skąd kartka jest wysyłana) i staram się spełnić te oczekiwania. Zazwyczaj kończy się to tak, że piszę drobnym maczkiem, pod koniec brakuje mi miejsca i pozdrowienia wciskam w jakąkolwiek wolną przestrzeń ; D Prawdopodobnie popełniam jakieś błędy, ale mimo wszystko takie pisanie daje niezłą satysfakcję, zwłaszcza, gdy ktoś po otrzymaniu kartki ode mnie, odpisuje mi na temat moich wywodów (np. o miejscowym festiwalu artystycznym) miłe słowa i wykazuje ciekawość i zainteresowanie danym tematem (osoba, która otrzymuje kartkę, podczas rejestracji tego faktu ma możliwość wysłania drogą internetową kilku słów do nadawcy). Poza tym dochodzi do tego czytanie kartek otrzymanych i tu w mojej krótkiej przygodzie z postcrossingiem spotkałam się już z różnym zaawansowaniem językowym, ale jest to raczej prosty język, nieskomplikowany, nawet jeśli kartka pochodzi od rodowitych Amerykanów czy Anglików. 

Polecam gorąco całą ideę POSTCROSSINGU : )

P.S. Już jutro Rozdanie! ; )

3 komentarze:

  1. Też kiedyś postcrossingowałam - świetna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na razie wysłałam i dostałam dwie kartki, ale następny adres już wylosowany ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dostałam jedną i wysłałam również jedną. Trzy czekają w kolejce od dwóch tygodni, ale jakoś nie mogę się wybrać na pocztę :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.