poniedziałek, 1 lipca 2013

Tydzień porządku

Moje praktyki to jakiś żart. Mam tylko nadzieję, że za kilka dni to się poprawi.

Spisałam wczoraj swoje plany i cele na wakacje, jednak muszę je jeszcze doprecyzować, jeśli chodzi np. o naukę języków. Na razie moja głowa odpoczywa od nadmiaru informacji, a ten tydzień mianuję TYGODNIEM PORZĄDKU!

Cele:

posegregować kosmetyki
posegregować ubrania
posegregować książki
posegregować biżuterię i wszelkie pierdołki
porządek na laptopie+kopia zdjęć

Wczoraj spełniłam pierwsze założenie. Nie było wcale trudno, porządek w kosmetykach staram się robić na bieżąco, nie mam też problemu z wielką ilością rozpoczętych, a nie wykończonych kosmetyków, bo zazwyczaj kończę jeden kosmetyk, zanim kupię następny z danego typu. A oto kilka wskazówek do ogarnięcia swojej kosmetyczki.

1. Sprawdź daty ważności i okres czasu, przez jaki kosmetyk może być otwarty
2. Sprawdź czystość i stan kosmetyków.
3. Kiedy ostatni raz używałaś kosmetyku? A może nie używałaś wcale? 
4. Jeśli nie jesteś pewna, co do wyrzucenia jakiegoś kosmetyku, daj mu "drugą szansę". Sprawdź, czy zaczniesz go używać powiedzmy w ciągu najbliższego miesiąca. Jeśli nie sięgniesz po niego ani razu, to znak, że czas go wyrzucić. (swojej szmince dawałam już kilka takich szans, aż w końcu nadszedł jej kres)
5. Czy dobrze się czujesz nosząc dany kosmetyk? Czy Twoja skóra reaguje na niego dobrze?
6. Wyczyść opakowanie.

W ten oto sposób pozbyłam się kilku lakierów do paznokci, kredek, pokruszonego pudru, starego podkładu, wymyłam pędzle, aplikatory. Zajęłam się też gumkami do włosów, wsuwkami, wyczyściłam szczotkę do włosów (wystarczy zaaplikować na nią piankę do golenia, zostawić na trochę i nieco poczyścić szczoteczką, wszystko pięknie się czyści).

Poza tym w końcu mam puder z mąki ziemniaczanej : D Pewnie już większość z Was zna ten patent, ja długo się zbierałam, aż w końcu całkiem pokruszony puder skusił mnie do spróbowania mąki. Niestety opakowanie po pudrze w kamieniu nie nadaje się do mąki ziemniaczanej, na szczęście znalazłam słoiczek po kremie i świetnie się do tego nadaje. Podzielę się z Wami wrażaniami z używania mąki ziemniaczanej jako pudru już za jakiś czas.

Mam teraz miejsce na coś nowego w moich kosmetykach. Wypatrzyłam już jakiś czas temu maseczkę z BingoSpa i to chyba będzie mój pierwszy zakup w tym sklepie. Muszę poszukać jeszcze nowego pędzla do pudru.

2 komentarze:

  1. Ja też wchodzę z porządkiem. :D Tylko raczej nie wyrobię się w tydzień. Potrzebuję miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawda, tydzień to jednak za krótko ; D ale warto spróbować

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.