wtorek, 9 lipca 2013

Metoda kratek. Plany wakacyjne.

Moje plany wakacyjne, o których dziś napiszę, dotyczą póki co trzech obszarów:
  • języki
  • sport
  • uroda
Oczywiście mam spisane wiele innych rzeczy i prawdopodobnie wspomnę o niektórych tutaj. Zastanawiałam się, czy jeśli chodzi o języki lepiej skupić się na jednym, czy może ćwiczyć kilka, skoro teraz mam dużo wolnego czasu. Z pomocą przyszła mi pewna strona internetowa, która w pewnym stopniu rozwiązała ten dylemat. Otóż jest to angielska strona do nauki języków, napiszę o niej w którymś z kolejnych postów. Dzięki temu uczę się jednocześnie jednego z języków plus angielskiego, który widniał na mojej liście. I tak moje wakacyjne językowe plany skupiają się na:
  • rosyjskim
  • niemieckim
  • i oczywiście angielskim
Szykuję kolejny post na ten temat : )
Drugi obszar to sport i tu wybrałam hula hop+rozciąganie na zmianę z jogą, którą ćwiczyłam w zeszłe wakacje, a przez cały rok akademicki moja mata do ćwiczeń leżała w szafie. Aż wstyd. Planuję zachować jedną z wybranych aktywności dziennie.

Trzeci obszar to uroda i tu chcę się skupić na twarzy, ocenie jej stanu, typu cery i doprowadzeniu jej do porządku. Ostatnio przyszła do mnie paczuszka z kosmetykami, wybrałam się również do drogerii, ale o tym również w jednym z kolejnych wpisów. Poza twarzą zawalczę z mokrymi dłońmi i tu mam już swoją broń!

Wymienione obszary ogarnęłam za pomocą metody kratek, odkrytej gdzieś podczas buszowania w internecie. Polega ona na tym, że na kartce w kratkę rozrysowujemy sobie nasz plan, może to być nasz plan na dany miesiąc, czy na określoną liczbę dni. Najwygodniej jest podzielić zaplanowany czas na tygodnie, a następnie każdy z tygodni podzielić na odpowiednią liczbę części, zależnie od tego, jak często chcemy wykonywać daną aktywność. Można przypisać aktywności konkretnym dniom tygodnia, ale pierwsza opcja daje nam trochę więcej swobody w działaniu. Dla każdego obszaru mamy osobne krateczki. I tak kontrolujemy nasze poczynania kolorując kratki, gdy wykonamy przewidzianą rzecz. Jestem ciekawa, jak sprawdzi się ta metoda u mnie, dzisiaj rozpoczęłam jej testowanie : )

Podzielę się z Wami moimi krateczkami.


Jakość nie jest najlepsza, nie ogarniam dlaczego mój telefon nie potrafi zrobić wyraźnych zdjęć. Przy wyborze następnego zwrócę większą uwagę na aparat : D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.