środa, 10 lipca 2013

Memrise - nauka języków

Podzielę się swoim ostatnim odkryciem, z którym zaprzyjaźnię się na dłuższy czas. Znalazłam stronę do nauki języków memrise.com którą gorąco polecam.

O co chodzi?
Generalnie po założeniu konta, mamy dostęp do mnóstwa kursów, które opierają się na zapamiętywaniu m.in. słówek poprzez skojarzenie z brzmieniem słowa i obrazkiem lub "definicją"- memem. Memy tworzą użytkownicy portalu, wystarczy przy korzystaniu z danego kursu kliknąć Add a mem i stworzyć własny, np. z dostępnych obrazków. Jest to ciekawa opcja, gdyż każdemu dane słówko, jego brzeminie itd. może kojarzyć się w inny sposób, do tego użytkownikami portalu są ludzi różnych narodowości i mówiący w różnych językach.
Portal prowadzony jest w języku angielskim, co przy okazji również poprawia nasze słownictwo w zakresie tego języka, bo tłumaczenia słówek powiedzmy rosyjskich pokazywane są w języku angielskim, czyli automatycznie uczymy się dwóch języków (ok, zaczynając podstawy jakiegoś języka, język angielski jedynie odświeżamy, bo prawdopodobnie pokazywane słówka to dla nas pestka).
Możemy również spośród memów dotyczących danego słówka wybrać taki, który najbardziej do nas trafia i w momencie sprawdzania naszej nauki, gdy się pomylimy zostanie nam wyświetlony mem, który wybraliśmy, w celu przypomnienia tłumaczenia.

Nauka nowych słówek (piszę o słówkach, bo głównie z tym się zetknęłam podczas mojej trwającej od wczoraj przygody ^^, a i jeszcze z literkami w cyrylicy) jest połączona ze sprawdzaniem zdobytej wiedzy i w razie potrzeby odświeżaniem jej. Chociaż muszę przyznać, że sprawdzanie po jakimś czasie staje się monotonne i szczerze mówiąc czekałam już na koniec danego etapu. Ucząc się hodujemy kwiatki i po ukończeniu danego etapu możemy wracać do niego, żeby te kwiatki podlać (podobnie jak w bussu, ale memrise bardziej mi odpowiada).

Poza tym zdobywamy punkty, m.in. za poprawne odpowiedzi, tworzenie memów itp i wyświetla się nasze miejsce w rankingu.

Zapisałam się na kilka kursów angielskiego, niemieckiego i rosyjskiego. 


Poza językami dostępne są inne kursy, ja np wybrałam konstelacje gwiazd i coś związane z roślinkami, jeszcze tam nie zaglądałam.



Portal bardzo przypadł mi do gustu, wczoraj spędziłam na nim sporo czasu, nie zauważając jak wiele go upłynęło. Przyjemna zabawa i nauka. Polecam!

3 komentarze:

  1. bardzo fajna stronka, jeszcze zajmie mi trochę czasu, żeby się na niej połapać ! :) ale już się zalogowałam i zaczęłam kurs. Tylko motywacja i oby do przodu !

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę, że Tobie również stronka się podoba i nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć mnóstwa motywacji ; )

    OdpowiedzUsuń
  3. cieszę się że informacja o Memrise się szerzy :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.