wtorek, 14 maja 2013

Sałatka z selera naciowego i tuńczyka

Składniki:

- 150ml ryżu
-puszka tuńczyka w sosie własnym
-3 łodygi selera naciowego
-2 łyżki majonezu
-jedna pomarańcza
-sól, pieprz

Gotujemy wodę, do wrzącej i osolonej wrzucamy ryż- gotujemy około 15 minut
Myjemy seler i pomarańcze, obieramy, seler kroimy w kostkę około 0.5cm, pomarańczę rozdzeilamy na cząstki, również kroimy. Wrzucamy do miski.
Tuńczyka odsączamy, rozdrabniamy, wrzucamy do miski.
Ugotowany ryż odcedzamy, przelewamy zimną wodą, wrzucamy do miski.
Dodajemy majonez, doprawiamy, mieszamy, chłodzimy, GOTOWE : )

SMACZNEGO!!!

P.S. Nie przesadźmy z selerem, bo mimo że łodyga ma mniej intensywny smak niż korzeń, jednak nadal to jest charakterystyczny smak i wybija się na tle pozostałych składników. A i zamiast pomarańczy można wrzucić winogrona- ja akurat miałam pod ręką pomarańczę : )

P.S.2 Wszelkie ilości zazwyczaj podaję w ml (np. ryż) gdyż mam zestaw miarek z IKEI ^^ i po prostu tak mi łatwiej.

1 komentarz:

  1. seler i pomarańcza? ciekawe połączenie, nigdy nie próbowałam ale chyba musi być smaczna :) a już na pewno zdrowa !
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.