środa, 20 marca 2013

Maska drożdżowa, peeling cukrowy

Chciałam dodać ten post wtedy, gdy wykonałam tę pielęgnację, ale moja cudowna uczelnia rządzi się po swojemu i mój ostatni wolny czas został ograniczony do minimum, głównie przez to, że pewna pani profesor lekko mówiąc stoi na bakier z techniką i caluśki projekt z różnymi obliczeniami musiałam pisać ręcznie, dodatkowo bez żadnych skreśleń, korektorów, spis symboli alfabetycznie z podziałem, więc wyszło na to, że projekt przepisywałam dwa razy po kilka godzin i zużyłam cały zapas swoich kartek na notatki -.- smutne.

Ale do rzeczy.

Peeling cukrowy
Kolejne odkrycie, znane pewnie wielu z Was. Ja spróbowałam dopiero teraz, po tym jak zachwyciłam się kawą jako peelingiem do ciała. Wiadomo, kawa jest za ostra do stosowania na twarz. Z pomocą przyszedł... cukier. Wymieszałam łyżkę cukru z oliwą. Przyjemnie się masowało, troszeczkę nadal za ostro (następnym razem dodam mniej cukru, a więcej cieczy). Po zmyciu skóra była przyjemnie gładka, promieniała, jednak pokryta była filmem, co właściwie nie przeszkadzałoby mi, gdybym nie miała w planach nałożenia od razu maseczki. Poratowałam się użyciem żelu do twarzy.

Maseczka drożdżowa
Wymieszałam 1/3 kostki drożdży z łyżeczką jogurtu i odrobiną płatków owsianych. Nie wiem, czemu, ale za każdym razem maseczka drożdżowa robi mi się za bardzo lejąca i trochę spływa mi z twarzy. Jednak mimo to lubię używać drożdży, znane są ze swych właściwości oczyszczających i odżywczych : )

Olejowanie
Od jakiegoś czasu zaczęłam używać polecanego wszędzie olejowania na włosy. Czasem używam oliwki, czasem oliwy. Głównie wmasowuję trochę oleju w skórę głowy, ale również na całej długości włosów. Później śpię z takim fantem na głowie lub chodzę tak kilka godzin, a potem myję włosy. Wykonałam taki zabieg już kilka/kilkanaście razy (nie za każdym myciem!). Odczuwam większą grubość włosów i fakt, że dłużej "trzymają" - troszkę wydłużył się możliwy czas miedzy myciami. Dodatkowo są gęstsze i mniej suche.

P.S. Pat, trzymaj się : *

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.